#Fitness

Dag 1 van de Vegan Challenge: let’s do this!

Zo! Dag 1 van de 10 dagen Vegan Challenge zit er alweer bijna op en zoals dat vaker gaat met nieuwe uitdagingen, viel het allemaal best mee. Ik merk wel dat ik heel erg stil moet staan bij honing. Het zit in heel veel producten die ik thuis heb staan en voor mij is honing wel een product dat er makkelijk in ‘sneakt’ (omdat ik op de één of andere manier nog niet precies snap wat er dieronvriendelijk is aan honing, maar dat terzijde…). Kortom; het ging vandaag super! Wat heb ik allemaal gegeten?

Ontbijt:

Gisteravond had ik online een receptje gevonden voor chiapudding. Een tijdje terug leek het me totaal niet lekker, maar tijdens mijn weekend Berlijn had ik er voor het eerst kennis mee gemaakt en het is heerlijk!! Zo simpel om te maken en mega voedingsrijk; chiazaden zitten boordevol vitamine B17, calcium, omega-3 vetzuren, magnesium en ijzer en dat kunnen we als vegans goed gebruiken. Ik nam 2 eetlepels chiazaad, een beker ongezoete haver-vanillemelk, kokosrasp, een eetlepel havermout en een beetje krentjes. Even goed roeren en in de koelkast voor 1 nacht en tadaaaaa… die ochtend ben je snel klaar met je ontbijt want je knalt er wat rood fruit over en aanvallen maar. Ik zat overigens vol tot de lunch, top!

chiapudding met rood fruit, noten en kokos

Lunch:

Blijkbaar bevatten crackers vaak dierlijke producten, want alleen de Wasa Zuurdesem crackers bij Appie waren volledig vegan. Anyway, ik nam 3 crackers als lunch. 1 met humus, 1 met pompoenspread van Zonnatura en 1 met kokosboter en amandelpasta. Daarnaast nam ik een smoothie van bietensap, een halve banaan, kaneelpoeder en een half schepje plantaardig rijsteiwitpoeder van PlantForce. Ik moest nog even doorstuderen en zou in de avond hard gaan sporten, dus kon de energie goed gebruiken. Lekkere, makkelijke lunch die goed vulde.

Tussendoor, voor mijn training:

Een uur voordat ik aan mijn workout begin neem ik altijd iets kleins. Deze keer sneed ik een klein appeltje in blokjes en roerde er kaneel, krenten, walnoten en 100ml. Provamel plantaardige kokosyoghurt door. Heerlijk.

Diner:

Na mijn training heb ik altijd honger als een beest! Ik maakte een bonenschotel van rode kidneybonen, kikkererwtenkiemen, linzen, en artisjokharten. Ik bakte het op in een beetje rijstolie en deed er nog wat cashews bij. Daarnaast nam ik een zoete gepofte aardappel met een ter plekke verzonnen avocado-rijstkookroom sausje (in plaats van hüttenkäse…) van een kwart avocado, beetje provamel rijstkookroom, wat citroensap en peper en zout in de keukenmachine én een Seitan pepersteak. Wooowww! Echt zó lekker. Seitan bevat bizar veel eiwitten, net zoals de bonenmix trouwens. Awesome postworkout food!

gepofte zoete aardappel met pijnboompitten

Dus, dag 1 ging helemaal prima. Ik heb geen moment honger gehad ofzo, wat ik misschien stiekem een beetje verwachtte aangezien ik zo ontzettend gewend ben aan dat vullende gevoel van kwark, hüttenkäse, melk en kaas. Vandaag kan ik niet anders zeggen dan dat ik het (nog) niet gemist heb. Enige nadeel van deze start waren de eerste boodschappen. Ik moest natuurlijk een shitload inkopen in 1x omdat veel dingen die ik had staan wel vegetarisch waren, maar niet vegan. Ach, geld moet rollen, right?

Morgen kun je zien hoe dag 2 van de Vegan Challenge verliep, waarin ik mijn zelfgemaakte vegan cheesecake en haveryoghurt zal showen! Whoop!

 

 

 

 

 

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Mariska
    25 januari 2016 at 21:50

    Het klinkt allemaal wel heel culinair! De foto’s zien er heerlijk uit 😀 een hele goede start. Ben super benieuwd naar de Vegan Cheesecake!

  • Reply
    Catherine
    25 januari 2016 at 22:38

    Wat gaaf dat je dit doet! Ik vind de vegatarische challenge al moeilijk, laat staan vegan. Heel leuk dat je al je recepten deelt! Ben er benieuwd wat de komende dagen gaan brengen!

  • Leave a Reply