#Beauty

Ohhh YES… Grootste #Lush van Nederland geopend in Den Haag!

Whaaaahhh wat een feestje afgelopen vrijdag. De allergrootste Lush van Nederland werd geopend in Den Haag en ik was erbij voor SquatCilla.nl. Compleet met live muziek, hard aftellen en gekkenhuis om binnen te komen genoot ik van alle awesomeness die Lush te bieden heeft. En… het was meteen de aftrap om hun nieuwe campagne over digitale mensenrechten in de spotlights te zetten, die Lush samen met de organisatie Access Now lanceerde op Black Friday. 

Zoals je in mijn vorige artikel al kon lezen, ben ik groot fan van Lush. Niet alleen omdat de spulletjes die ze verkopen heerlijk ruiken en cruelty free zijn, maar ook omdat het een bedrijf is met een missie dat zich constant inzet voor samenwerkingen op het gebied van mensen- en dierenrechten.

lush-denhaag-opening-vegan

Nieuwe Haagse hotspot

De nieuwe Haagse winkel is echt gigantisch en toen ik binnen kwam wist ik van gekkigheid even niet waar ik heen moest. Het is ruim 250m², heeft twee verdiepingen en er kunnen feestjes worden gegeven in een speciale Party Room. Daarnaast is er een Skin Care Consultation Bar voor persoonlijk huidadvies en een Hair Lab waar je je haar kunt laten verzorgen met Lush haarproducten. Heerlijk!

lush-denhaag-vegan-opening

lush-denhaag-opening-vegan

Nieuwe campagne: Digitale mensenrechten

Na een rondje winkel maakte ik ook kennis met hun nieuwe campagne: digitale mensenrechten. Ik had eigenlijk helemaal geen idee dat dit zo’n issue was, maar dat komt denk ik omdat het internet voor mij zo gewoon is. Toen ik me ging verdiepen in het onderwerp bleek het helemaal niet zo vanzelfsprekend te zijn, want er zijn zat overheden over de hele wereld die ervoor zorgen dat internetproviders de toegang tot het internet ontzeggen, vooral tot social media. Op deze manier houden de autoriteiten controle over de bevolking en wordt de hoeveelheid informatie die ze zenden en ontvangen beperkt. Het platleggen van het internet, oftewel de zogenaamde internet shuntdowns, vinden bijvoorbeeld vaak plaats tijdens verkiezingen.

Lush bundelt haar krachten met digitale (mensen)rechtenorganisatie Acces Now voor een wereldwijde campagne met de naam #KeepItOn waarbij Lush-medewerkers en nationale campagnepartners mensen over de hele wereld inlichten over digitale (mensen)rechten. De nieuwe campagne strijdt tegen overheden die opzettelijk het internet in hun regio of land platleggen, de zogenaamde internet shutdowns. Lush haalde haar eigen website zelfs tijdelijk offline tijdens Black Friday om een statement te maken tegen dit wereldwijde probleem.

lush-denhaag-opening-vegan

lush-denhaag-opening-vegan

Badderen voor een vrij internet

In lijn met de campagne is vrijdag ook de Error 404 in de verkoop gegaan; een bath bomb die ‘strijdt’ tegen het platleggen van het internet. Ik ben blij dat ik binnenkort (in ons nieuwe huisje, jeeejjj) weer een bad heb, want het is een beauty om te zien én om te ruiken. Alle winst van de verkoop van dit limited edition product gaat naar Access Now, maar ook internationale, digitale activisten die ervoor strijden om het internet vrij toegankelijk, open en veilig te houden mogen een beroep doen op subsidies. In de nieuwe Haagse winkel lag ook een enorme Error 404 bath bomb van bijna 30 kilo, waarvan er maar 7 exemplaren gemaakt zijn.

lush-denhaag-opening-vegan

De nieuwe campagne loopt tot 7 december. Meer info? Kijk op de website van Lush!

 

Ben jij al bij de nieuwe winkel op de Spuistraat in Den Haag geweest en heb je de Error 404 gezien? Laat het me weten via Facebook of Instagram 🙂 

You Might Also Like

3 Comments

  • Reply
    Marieke
    27 november 2016 at 21:51

    Wat ziet hij er mooi uit! Toevalligerwijs heb ik net een lush artikel voor as zondag gepland, maar ik moet zeker ook een keer langs deze locatie. Volgens mij is hij heel fijn om te winkelen 🙂

  • Reply
    Hailey | Palace of Bliss
    28 november 2016 at 12:24

    Oh, love Lush! Ik kon er helaas niet bij zijn afgelopen vrijdag, maar als het goed is ben ik Donderdag in Den Haag en kan ik dan een kijkje nemen!

  • Reply
    Sharon
    28 november 2016 at 12:44

    Oh leuk ik ben benieuwd!! Mijn dochter van 9 is er weg van. We hebben alleen geen bad dus de geweldige bruisballen vallen af maar wat een feestje deze winkel

  • Leave a Reply