latest posts

BeautyFitness

3 tips voor een gezondere levensstijl 

3 tips voor een gezondere levensstijl
1kviews

“Je moet echt gezonder gaan leven. Dan voel je je veel beter, verhoog je je weerstand en straal je veel meer!” Duidelijke taal. Juiste taal ook. Maar makkelijker gezegd dan gedaan. Het is een feit dat veel mensen er in de praktijk een zeer ongezonde levensstijl op nahouden. De verleidingen zijn gewoon te groot en het leven te druk. 

Gelukkig zijn er genoeg dingen die je kunt doen om jouw levensstijl te verbeteren. Zonder dat dit om heel veel extra aanpassingen vraagt. Iedereen kan het. Als je maar weet waar en hoe je moet beginnen. Daarom helpen we je in dit artikel graag een beetje op weg. Met de volgende 3 tips voor een gezondere levensstijl maak jij de eerste stap richting een gezond en gelukkig leven. 

1. Geef de huid wat extra aandacht 

De huid, iets wat heel vaak vergeten wordt in de drukte van de alledaagse dag. We weten allemaal hoe belangrijk onze inwendige organen zijn en proberen hier ook zo goed mogelijk voor te zorgen. Maar heb je er wel eens over nagedacht dat de huid het grootste orgaan van het menselijk lichaam is? Wanneer de gezondheid niet lekker loopt, dan zal dit als eerste aan de huid te zien zijn. Zonder huid kan je ook niet. Daarom verdient deze écht wat extra aandacht. 

Probeer de huid minimaal tweemaal per dag te reinigen en in te smeren met verzorgende producten die passen bij jouw huidtype. Kies bij voorkeur voor dermatologisch geteste producten zonder kunstmatige toevoegingen zoals de producten van La Roche-Posay. Zo voorkom je onnodige huidirritaties en blijft de huid langer mooi, gezond en stevig. 

2. Meer groente en fruit eten 

We weten allemaal hoe belangrijk het is om voldoende groente en fruit te eten. Maar wist je dat slechts 15 procent van de volwassenen aan de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid groente en fruit komt? De meeste mensen halen de norm niet iedere dag of zelfs zelden. Bij kinderen is dit vaak nog veel erger. Vaak is dat ook een kwestie van voedselweigering. Toch is het van belang dat je minimaal 200 tot 250 gram groente en fruit per dag eet. Dat is makkelijker dan je denkt. Wanneer je bewust meer groente en fruit bij iedere maaltijd eet, zal je merken dat je de norm makkelijk zult halen en je dit ook sneller in je energielevels zult merken. 

Vind je het lastig om de norm te behalen? Begin de dag dan iedere dag met een gezonde, groene smoothie. Boordevol goede bladgroentes en fruit. Op die manier begin je de dag al met een vitamineboost en heb je die norm binnen mum van tijd behaald. Voeden in plaats van vullen! 

3. Beweeg meer 

Aanbevolen wordt op minimaal 30 minuten per dag te bewegen. Dat lijkt niet al te veel te zijn, maar ongeveer de helft van de volwassenen lijkt moeite te hebben met dit advies. Door zittend werk en het vele thuiswerken van de afgelopen twee jaar zijn we waar mogelijk zelfs nóg minder gaan bewegen. Enorm belangrijk om daar verandering in te brengen. Dit betekent echt niet dat je voluit moet gaan sporten. Ook kleine veranderingen in de alledaagse dag kunnen verschil maken. Ga bijvoorbeeld op de fiets naar het werk, de supermarkt of de kinderen wegbrengen. Maak een wandeling in je pauzes of sta wat vaker achter je bureau. Allemaal kleine dingen die jouw lichaam (en brein) activeren. 

Leave a Response